Naar Miniatur Wunderland

Ondanks zijn beperking is Sven een zeer levenslustige jongen en een verwoed verzamelaar van autominiaturen op het gebied van brandweer, politie en ambulances. Met zijn vader heeft hij op hobbygebied ook iets gemeenschappelijks, want vader en zoon verzamelen beiden politievoertuigen. Een wens die Sven als verzamelaar nog heel graag in vervulling ziet gaan is om een bezoek te brengen aan Miniatur Wunderland in Hamburg, Duitsland. Het is de grootste modelspoorbaan ter wereld waar de grote mensen wereld in miniatuur wordt nagebootst. Het is een interessante locatie en een “must” voor alle liefhebbers van miniaturen zoals auto’s, vliegtuigen en treinen.

Donderdag om half 12 kwamen we aan in IJsselstein, waar Sven woont. Daar verrasten we hem met ballonnen, een bijpassende taart en natuurlijk de boodschap dat zijn wens vandaag in vervulling zou gaan. Hij wist niet wat hij hoorde! Samen met zijn vader, moeder en meneer Nuis (de wensindiener) vertrokken wij richting Hamburg. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt en hebben we goed voor de innerlijke mens gezorgd! Eenmaal in Hamburg aangekomen zijn we bij de welbekende gele M gaan eten, waarna we naar het hotel gingen. Hier hebben we nog een gezellige avond hadden. Vroeg naar bed, want de volgende dag was het zover!

Na het ontbijt zijn we snel naar Miniatur Wunderland gegaan. Sven (en zijn vader) keek zijn ogen uit! Het was prachtig en zo ontzettend gedetailleerd alles, heel mooi! Aan het einde van de middag mocht Sven nog een aandenken uit het winkeltje uitzoeken en dronken we nog wat. Daarna moesten we helaas weer de bus in. Eenmaal op weg was Sven al snel in dromenland en kwamen we om 22.00 uur weer in IJsselstein aan. Daar namen we afscheid van een heel dankbaar jongetje en zijn ouders.

Wat hebben we ontzettend leuke dagen gehad!

Medewerkers die deze wens tot een succes hebben gemaakt: